Forum Motocykliści Ziemi Dzierżoniowskiej Strona Główna Motocykliści Ziemi Dzierżoniowskiej
Forum motocyklistów dla motocyklistów o motocyklistach i motocyklach
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ściąga w przypadku szkody na drodze

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Motocykliści Ziemi Dzierżoniowskiej Strona Główna -> Szkoda
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dzierżoniów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:18, 28 Lis 2013    Temat postu: Ściąga w przypadku szkody na drodze

Zaczerpnięte z zaprzyjaźnionego forum i oby nie musiało się przydawać:
Krok po kroku w przypadku stłuczki:


Cytat:
1) wzywać policje każdorazowo ! (wina będzie bezsporna; klient jak się nie odwoła od mandatu to mandat się uprawomocnia w ciągu 7 dni i nie ma od niego odwołania)- do osób rannych zawsze musi być wezwana policja.

2) zrobić zdjęcia z miejsca wypadku dziś każdy telefon ma aparat

3) brać faktury na wszystko: holowanie , parking , lekarz , taksówka, koszty przymusowego noclegu ....
OC gwarantuje zwrot WSZYSTKICH kosztów wynikłych z wypadków at 361 par 2 KC
kosztem jest wszystko to co nie miałoby miejsca gdyby wypadek nie zaistniał!!!!

4) przed oględzinami przygotować się do tematu, zapytać doświadczonych , przygotować sobie dokumentację techniczną, jeśli zadziała na nasza korzyść ,

5) nie czekać na krok ubezpieczalni; samemu zgromadzić ceny części z netu i gazet takie jakie nam pasują ; niech zrobią wycenę na podstawie tego co my im dostarczymy a nie z tego co sami sobie wymyślą .

6) nie spieszyć się ze zgłoszeniem szkody; macie na to ogólnie 3 lata; jeden dzień nie zrobi różnicy a możecie sobie wszystko porządnie poukładać

7) przygotować rzeczoznawcy listę uszkodzeń; niech się posiłkuje tym co dostanie a nie tym co sam wypatrzy - jak coś nie wpisze wezwać na to samo oględziny dodatkowe- nie odpuszczać.
Jak trzeba rozebrać wezwać ponownie i pokazać po rozebraniu

8 ) w sprawach technicznych konsultować się z biegłymi w audatexie ; można z reki dopisać operacje które nie wyskakują z automatu a są konieczne i zazwyczaj pomijane przez ubezpieczyciela – najlepiej zlecić komuś zaprzyjaźnionemu wykonanie właściwej kalkulacji i przedstawienie jej w ubezpieczalni – zastosować ceny części które sami znaleźliśmy – na dowód dołączyć ogłoszenia , wydruki itp

9) nasz sezon to lato możecie żądać zwrotu za szkody moralne z tytułu nieudanego urlopu , np. zwrotu wpłaconych przedpłat na zlot. Kosztów przygotowania np. wyprawy na ruś itp. wymagane udokumentowanie wydatków

10) szkody osobowe : zbierać rachunki od lekarza, chodzić w kołnierzu , ubezpieczyciel musi pokryć koszty leczenia, dojazdu do lekarza ,zwolnienia z pracy, rehabilitacji itp. przy większych urazach musi wypłacić zaliczkę na poczet leczenia ( trzeba się z niej rozliczyć rachunkami)

11) roszczenia materialne są osobno likwidowane niż zdrowotne (osobowe) i moralne na każde z nich trzeba zgłaszać osobne roszczenie i osobna dokumentacje – są wypłacane i rozpatrywane niezależnie od siebie.

12) jeżeli macie pojazd na żółtych blachach – naprawa musi być zrobiona pod kierunkiem konserwatora zabytków – tutaj praktycznie koszty są nieograniczone bo możemy uwzględniać koszty przywrócenia pojazdu do stanu sprzed wypadku z użyciem technologii i materiałów z lat produkcji- koszty są o wiele większe.

13) mając prawidłowo zrobiony kosztorys i ustalony zakres uszkodzeń naprawę robicie według własnego wyboru;można wziąć to co wyliczą ( każdy sam musi wyliczyć czy warto biegać i szukać f-ry na niektóre części – to zależy od samych uszkodzeń)

14) jeżeli będą zgrzyty zapytać „mądrych” o procedurę postępowania – każda jest inna dla każdego przypadku. Czasami się odwołuje podając odpowiedni nr ustawy – czasami wzywa się rzeczoznawce niezależnego i kosztami obciąża ubezpieczalnie – czasami trzeba iść do sądu.

15) brać kwotę bezspornego odszkodowania i walczyć o resztę -jeżeli nie macie sił aby ciągnąć to aż do sadu to lepiej pominąć rzeczoznawce niezależnego bo jego koszty można odzyskać raczej tylko przed sadem.

16) kwota odszkodowania za naprawę bierze się z zakresu uszkodzeń i prawidłowo wykonanej kalkulacji - i tego trzeba najbardziej dopilnować. Na wszystko zbierać papier i konsekwentnie walczyć o swoje ; wyplata musi być brutto , stawki to polowa stawki serwisowej (zależy od ubezpieczalni i rejonu polski)i polowa wartości netto części ; dla wypłaty do „reki” i w całości jeśli przedłożymy f-ry.

Potrzebne ustawy KC
-wspomniana 361 zakres odpowiedzialności
-363 prawo wyboru – poszkodowany decyduje o sposobie rozliczenia szkody czy kasa czy f-ry, czy naprawa czy szkoda całkowita.
-445 zadośćuczynienie -szkody moralne
-817 termin wypłaty
-6 ciężar udowodnienia winy spoczywa na stronie która z tego faktu wywodzi skutki prawne- czyli jak chcesz coś wywalczyć to musisz udowodnić swoja racje to samo dotyczy ubezpieczalni – jak coś odmawiają to muszą udowodnić czemu tak robią (nie wystarczy powiedzieć ze nie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Motocykliści Ziemi Dzierżoniowskiej Strona Główna -> Szkoda Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin